Κέντρο Φυσικοθεραπείας Αθήνα
Physioteam: Κέντρο Φυσικοθεραπείας, Αθήνα
Επισκεφτείτε μας
Χαλκηδόνος 18-24, Αθήνα
Καλέστε μας
2107706364
Στείλτε μας μήνυμα
info@physioteam.gr
Ωράριο Λειτουργίας
Mon - Friday: 9AM - 8PM

ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

Τι είναι;

Η οστεοπόρωση είναι ένα νόσημα των οστών που χαρακτηρίζεται από προοδευτική “αποδυνάμωση” του οστού με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος των καταγμάτων. Συγκεκριμένα το φυσιολογικό οστό αποτελείται από ένα πλέγμα κολλαγόνου και αλάτων ασβεστίου. Στην οστεοπόρωση υπάρχει απώλεια αυτών των δύο στοιχείων, με αποτέλεσμα το οστό να γίνεται ασθενέστερο, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο καταγμάτων με συχνότερες εμφανίσεις σε ισχίο, μηριαίο, λεκάνη και σπονδυλική στήλη.

Παράγοντες Κινδύνου για την Εμφάνιση Οστεοπόρωσης:

  • Κληρονομικότητα
  • Δίαιτα χαμηλή σε ασβέστιο και βιταμίνη D
  • Ανοικτό δέρμα, ανοικτά μάτια
  • Ορμονικές διαταραχές – Υπερθυρεοειδισμός
  • Πρόωρη εμμηνόπαυση
  • Έλλειψη άσκησης, καθιστική ζωή
  • Πολύ χαμηλό σωματικό βάρος
  • Εξαντλητικές (στερητικές) δίαιτες, πρωτεϊνικές δίαιτες
  • Κάπνισμα, Οινόπνευμα
  • Φάρμακα (κορτιζόνη, διουρητικά κ.α.)
  • Διάφορα νοσήματα

Πώς γίνεται η διάγνωση της οστεοπόρωσης;

Μπορεί να υποπτευθεί κανείς την οστεοπόρωση με μια απλή ακτινογραφία, όμως τελικά η διάγνωση γίνεται με ειδικές εξετάσεις, όπως η μέτρηση οστικής πυκνότητας και εξετάσεις αίματος και ούρων. Συνήθως η μέτρηση γίνεται στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης ή στο ισχίο. Μπορεί όμως να γίνει και στο καρπό αν υπάρχει το κατάλληλο λογισμικό στο μηχάνημα.

 

Μπορεί να προληφθεί ή να αντιμετωπιστεί η οστεοπόρωση;

Η αντοχή των οστών εξαρτάται από την οστική πυκνότητα και την ποιότητα του οστού. Η οστεοπόρωση μπορεί να προληφθεί με την έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία, και τη σωστή διατροφή από μικρή ηλικία με τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη D. Η άσκηση παραμένει εξίσου σημαντική για την διατήρηση της σκελετικής υγείας. Προγράμματα ενδυνάμωσης με βάρη, λάστιχα ενδυνάμωσης ή απλά το σωματικό βάρος, επίσης βοηθούν στην διατήρηση της οστικής πυκνότητας και την αύξηση της μυικής δύναμης, καθώς και ειδικές ασκήσεις ισορροπίας για την μείωση του κινδύνου πτώσεων.